4/20/2015

Hei olen täällä!

Tauko on tehnyt hyvää. Mitä kaikkea onkaan ehtinyt tapahtua viime postauksen jälkeen.
Sofian 1-v synttärit on juhlittu, tyttö kasvaa vauhdilla ja yllättää minut joka päivä uudella taidollaan tai tempullaan.





Olen ollut viime kuukaudet laiska. Olen sallinut itselleni, että koti ei ole joka hetki tiptop.
Olen maannut sohvalla vaikka tiskit olisi pitänyt hoitaa heti.
Olen stressannut vähemmän ja huomannut sen ansiosta olevani parempi äiti.
Olen päässyt lähes kokonaan eroon täydellisyyden tavoittelusta.
Luulen, että myös osaltaan blogimaailma loi minulle paineita olla tietynlainen äiti. En ole juuri lukenut blogeja muutamaan kolmeen kuukauteen ja olen myös samalla huomannut, että turha ostelu on sen myötä vähentynyt. Enää minun ei tarvitse sännätä johonkin kauppaan, kun olen nähnyt jossain blogissa ihanan tyynynpäällisen tai jonkun ihan lastenvaatteen.

Olen ottanut enemmän aikaa itselleni ja kuntoillut. Liikunnasta on tullut minulle terapiaa, on niin palkitsevaa huomata, että joka kerta sitä on hieman vahvempi tai hieman nopeampi. Uskaltauduin elämäni ensimmäistä kertaa salille ja nyt tykkään jopa käydä siellä.
Sain myös alkutalvesta lähetteen fysioterapiaan selkävaivojeni takia. Päätin valita pilates fysioterapian ja jo ensimmäisen kerran jälkeen huomasin, että jokin oli muuttunut. Kotona tehtäviin harjoituksiin pitää toki sitoutua, eikä joka iltainen jumppailu ole aina ollut niin helppoa. Mutta jo muutamassa viikossa huomasin, että lähes kaikki kivut olivat poissa. Tällä tiellä on hyvä jatkaa ja toivon, että uskaltaudun joskus oikealle pilatestunnillekkin.
Tuntuu, että vihdoin olen löytänyt itseni uudelleen ja haaveilen taas uusista hulluista jutuista. Uskallan taas olla minä.

1 kommentti: