10/04/2013

Se aika vuodesta

Syksy, en tiennyt, että mulla löytyisi jotain positiivista sanottavaa tästä vuodenajasta. Mutta tänä vuonna olen nauttinut syksystä enemmän kuin ennen. Ehkä se johtuu näistä aurinkoisista päivistä.


Mutta toihan se syksy tietysti mukaan muutakin; alkavan räkätaudin. Ehdin jo kaivaa kaapista pakurijauheet, kunnes rupesin miettimään saako pakuriteetä juoda raskaana. Jos joku fiksumpi tietää aiheesta enemmän niin saa kertoa. Jätin nyt kuitenkin teet keittämättä, kun varmaa tietoa en mistään saanut. Juon sitten vaikka vihreää teetä ja ravaan sen jälkeen 10 minuutin välein vessassa.
Nykyään käytännössä asun jo muutenkin  vessassa ja luulin jo saaneeni virtsatientulehduksen, mutta onneksi luulo osottautui vääräksi ja säästyin antibiooteilta. Raskaudesta se jatkuva vessassa ravaaminen vain johtuu.
Tällä viikolla on muutenkin ollut vaikea nauttia raskaudesta, kun alaselkä sekä lonkka ovat olleet tosi kipeät. Ei pysty kunnolla istumaan eikä kumartamaan. Lääkäri määräsi panacodeja, jos panadolit eivät enää tehoa. Lohdutti hän myös sillä, että kivut tuskin loppuvat ennen synnytystä. Kaikkeen tottuu, ehkä myös kipuunkin.
Lohtua antaa kuitenkin se, että olen ruvennut yhä enemmän tuntemaan mahassa asustavan tyypin liikkeitä. Se on kyllä niin mahtavaa ja uskomatonta.
Maha tosin tuntuu vaan kutistuvan, kun turvostus on hävinnyt. Näytän lähinnä vain hieman liikaa syöneeltä. Painokin on taas laskenut viime neuvolakäynnin jälkeen, kiloja ei siis ole tullut yhtään. Hieman tuo paino kummastuttaa sillä olin aivan varma, että olisin jo tähän mennessä lihonnut useamman kilon.
Mielestäni olen tälläkin viikolla oikein kunnostautunut syömisessä ja muistanut syödä tasaisin väliajoin.

Syksy tuo myös aina mukaan sen kadonneen käsityö-ja sisustus-innon. Pää on täynnä ajatuksia ja nurkatkin notkuu lankoja ja kankaita, jotka huutaa tee minusta jotain. Yritän siis tehdä. Seuraavana projektina on tehdä pienistä räsymatoista isompi matto.


Työhuoneeseen tai siis tulevaan työhuoneeseen/lastenhuoneeseen olisi tarkoitus se matto sitten laittaa.
Työhuone on kokenut muitakin muutoksia. Hankimme pari malm-lipastoa vauvan vaatteille, joita on jo nyt kertynyt aika mukavasti.
Joudun myös luopumaan rakkaista retrotuoleistani tilanpuutteen vuoksi. Mies varmasti hyppii onnesta kun pääsee niistä eroon. Ja minä taas hypin onnesta kun pääsin miehen dvd-hyllyistä.
Viskijulisteen tilalle on myös mietitty vaihtoehtoja tai minä olen miettinyt ja mies on jo diktaattorina päättänyt. Niin se meillä joskus menee. No ainakaan minun ei tarvitse miettiä liikaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti