6/05/2013

Apua amppari!

Pelkään ampiaisia, enkä ihan vähääkään. Jos näen sellaisen alan kiljumaan ja juoksen pakoon. Ampiaiskammoni johtuu todennäköisesti siitä, että minua ei ole koskaan sellainen pistänyt. Pelkään että olen allerginen niiden myrkylle.
Muita ihmisiä ampiaispelkoni huvittaa suuresti ja usein minua kehoitetaan vaan olemaan paikallani, jos tuollainen pelottava otus pörrää ympärilläni. Joo sano nyt vaikka koiraa tai käärmettä pelkäävälle, että oo vaan paikallas ei se mitään tee. Minä en siis todellakaan voi kököttää paikallani vaan juoksen mahdollisimman kauas.
Kimalaisia en pelkää, ne ovat vaan mielestäni suloisen pörröisiä. Ja ehkä syynä on myöskin se, että kimalaiset pistävät ihmisiä vain harvoin.

                                        Ampiaisjuliste Etsystä

Ampiaiset ovat viime päivät häirinneet rauhaani suuresti. Epäilen, että niillä on pesä meidän terassin alla ja juuri meidän takaoven kohdalla. Vaikka pelkäänikin ampiaisia en tahtoisi tappaa niitä, niillä taitaa muutenkin mennä jo hieman huonosti. Luulen kuitenkin, että minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla raakalainen.
En tiedä kumpaa käyttäisin Raidia vai ampiaisansaa. Raid olisi siinä mielessä parempi, että voisin suihkutttaa sitä suoraan epäilemääni pesäpaikkaan. Mutta toisaalta minulla pitäisi olla jonkinlainen suojapuku, että uskaltaisin tehdä sen.
Sagaformin ampiaisansa on hieno, mutta ehkä askartelen itse oman ansani.




Ampiaiset on ihan kivoja, kunhan ne pysyvät poissa minun pihaltani.

4 kommenttia:

  1. Sama pelko täällä ja mielestäni olen myös allerginen amppareille. Ainakin olen lapsena joutunut ottamaan lääkettä ampiaisen piston jälkeen, mutta ehkä se johtui siitä, että astuin maa-ampiaispesään. :D

    Olen tosin siedättynyt niihin nykyään jo sen verran (mökillä oleskelun takia), että enää en juokse kiljuen pakoon, mutta mielelläni en kuitenkaan jää paikalleni seisomaan ampiaisen pörrätessä ympärillä!

    Meidän parvekkeellekin on eksynyt pari kertaa amppari, jolloin tuo miekkoseni on saanut kyllä toimia poishätistelijänä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äääkk!! Suurimpia pelkojani on juuri astua ampiaispesään.

      Poista
  2. Ampiaiset ja kimalaiset ällöttävät täälläkin. Enää en kilju ja huidonkin vain jos tulevat kohti. Kerran minua on pistänyt, eikä se niin kamalaa ollutkaan (syksyllä, lensi suoraan rintojen väliin ja jäi jumiin, pöljä-- kiva siinä kaivella se pois kun luontainen reaktio oli sätkiä itsellä samalla kauhusta). Olen todennut että se niiden amppareiden pärinä on se mikä niissä saa aikaiseksi ne vilunväreet ja puistatukset. Kimalaiset taas on jotenkin epäluonnollisia lentäviä karvapalloja :) tapan ampparin surutta jos sisälle eksyy... Jos siis on tarpeeksi pieni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kiva sunkaan ampparinpistos, kuulostaa kauhealta. Joo se pärinä on ihan hirveä, mutta onneksi ne pitävät ääntä, että ehtii edes huomata ne pirulaiset!

      Poista