5/20/2013

Viikonloppun ilot ja murheet

Lauantaina olimme mieheni siskon ja hänen miehensä lapsen ristiäisissä. Meistä tuli kummeja. Pääsin pitelemään tuota suloista poikaa ensimmäistä kertaa ja tietysti hän rupesi itkemään kun joutui syliini ja rauhoittui heti kun pääsi takaisin mieheni syliin. Mä olen huono sylivauvojen kanssa, kai ne aistii mun epävarmuuden. Mä tosiaan pelkään rikkovani sellaiset pienet vauvat.


Minä tein ristiäisiin kaksi voileipäkakkua liha-ja kalakakun. Ja mulle kävi pieni moka. Meni sitten ne päälliset sekasin eli lihaan tuli kalakoristeet ja toisinpäin. Arvatkaas ottiko päähän kun tajusin asian ja siinä ne vieraat jo söi niitä kakkuja. Pitihän mun sitten asia ilmoittaa jos vaikka vieraissa olisi ollut kala-allergisia. Niin noloa. Mutta kukaan ei kuollut ja kakut maistuivat mokasta huolimatta hyvin.

Mieheni sisko oli tehnyt todella herkullisen limetti-päärynätäytekakun ohje löytyy täältä Maku-lehden sivuilta.




Annoimme pojalle ristiäislahjaksi Vilacin punaisen potkuauton. Samanlaisen valkoisen auton annoimme ensimmäiselle kummipojalle. Vielä olisi keltainen väri jäljellä, toivottavasti saisimme sen itse lahjaksi sitten seuraavaksi, sopisi meidän sisustukseen.

Eilinen olikin vähän kurjempi päivä. Meidän auto hajosi, tiedossa on tonnin remppa. Tällä hetkellä meillä ei siis ole autoa. Minua se ei niin haittaa, kun en edes ajokorttia omista, mutta mieheni kulkeminen töihin vaikeutui hieman. Pääasia on kuitenkin, ettei auto räjähtänyt ja me ja koirat olemme kunnossa.
Kaikista raha- ja terveyshuolista huolimatta olen tällä hetkellä todella onnellinen.

4 kommenttia:

  1. Ihanan positiivinen asenne, pääasia ettei auto räjähtänyt :) ihana tuo lahja ja ups tuo moka. Mutta tekevälle sattuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii olis oikeesti voinut käydä huonomminkin :) Tottakai alkuun otti päähän rankasti. Mutta eipä se murehtiminen auta yhtään mitään, pahentaa vain asiaa.
      Tästä lähtien muistan kyllä merkata kakut hyvin, ettei satu enää samaa mokaa :)

      Poista
  2. Olet tehnyt aivan älyttömän herkullisen näköiset koristelut kumpaankin kakkuun! Parhaiten sitä kai oppii omista virheistään, joten sulla tuskin koskaan enää kakut sekoittuu! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, olen kyllä kehittynyt melkoisesti kakun koristelussa. Tekemällä oppii :)

      Poista