5/10/2013

25 ja 1

Eilen oli minun syntymäpäiväni sekä blogini 1-vuotis synttärit. Olen viime aikoina ollut laiska päivittämään blogiani. Mutta lupaan, että tilanne korjaantuu pian.


Minua ahdisti pitkään aikaa, että täytän jo 25-vuotta. Nyt se päivä on ohi ja ei tunnu yhtään erilaiselta. Tai no tuntuu, ainakin raihnaisemmalta. Kävin tänään lääkärissä ja minulla on lonkan limapussintulehdus sekä iskiaskipuja, että semmosia vanhusten vaivoja. Huvittavaa, mutta kunhan tästä ajan kanssa paranen niin aloitan ehdottomasti harrastamaan monipuolisemmin liikuntaa, ehkä uskaltaudun jopa pelkäämälleni kuntosalille. Mutta ei vaivoistani sen enempää.






Eilen synttäreitäni kävivät juhlimassa mummuni ja vaarini sekä ystävä lapsineen. Ja kylläpä niissä kahdessa lapsessa riittää energiaa, tulleet vissiin äitiinsä. Toinen lapsista sai vierailustaan muistoksi kuhmun otsaansa ja toinen satutti jalkansa. Molemmat lapset saivat myös henkisiä traumoja, kun lasi vahingossa tippui lattialle ja meni rikki. Meillä ei siis todellakaan ole lapsiturvallista, toivottavasti nuo lapset vielä joskus suostuvat tulemaan uudestaan kylään.
Tein eilen ensimmäistä kertaa cake popseja ja taitaa jäädä viimeiseksi kerraksi. Ne oli niin haastavia tehdä, hermot meni aika monta kertaa niin minulta kuin mieheltänikin.
Harjoittelin myös kalavoileipäkakun tekoa, sillä ensi viikonloppuna on ristiäiset, joihin teen kaksi voileipäkakkua. Nyt osaan tehdä tuotakin herkkua. Mies teki minulle sitruunamarenkikakun, nam. Nyt on kyllä mahat täynnä herkkuja ja jääkaapissa on vielä lisää.

13 kommenttia:

  1. Heh! Mulla oli silloin sama ahdistus, kun täytin 25, mutta sen jälkeen ei ole tuntunut missään noi synttärit. Paljon paljon onnea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) mä luulen, että mulle tulee kaikki mahdolliset ikäkriisit :D

      Poista
  2. Onnittelut sekä sinulle että blogillesi! :) Minulla iski ikäkriisi vasta 28-vuotiaana. Taisi olla varhainen kolmenkympinkriisi. Neljänkympinkriisiä jo odottelen. ;)

    VastaaPoista
  3. Onnea molemmille :) Minäkin täytän ensi viikolla 24 :D
    Mikä cake popseissa oli haastavaa??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Toivottavasti itse selviät ilman ikäkriisiä :)
      Cake popseissa vaikeinta oli saada taikina pysymään tikuissa suklaan levittämisen jälkeen. Johtui varmaan siitä, että taikina ei ollut tarpeeksi kylmää ja ehkä noi muovitikutkaan ei ollut parhaimpia. Ne on hieman liukkaita, ehkä puutikut olisivat parempia.

      Poista
  4. Synttärionnea sulle ja blogillesi. Mulla tuli eilen 27 vuotta mittariin. :) Tosi hyvännäköiset tarjoilut!

    VastaaPoista
  5. Onneksi olkoon! Täällä tulee juhannuksena täyteen 27vuotta enkä tiedä oikein vielä että onko se hyvä vai huono asia. Iskiaskivut on vallan ärsyttäviä, minulle tuli niitä 20vuotiaana mutta onneksi ei ole vaivanneet paljoakaan sen jälkeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Mä toivon kanssa, että nää kivut ei enää tän jälkeen vaivaisi, ainakaan ihan heti. Ärsyttää myöskin kun on kaksi paikkaa samaan aikaan hajalla ja toinen tarvis enemmän lepoa ja toinen liikuntaa. Hankalaa.

      Poista
  6. Onnittelut vielä minultakin! :) Ei tämä 25 niin paha ikä ole, ehkä vähän kunnioitettavakin jopa. Ei ihan kaikki teinit hypi enää silmille! ;D Itse täytän kylläkin ensi kuussa jo 26... O_o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) No se on kyllä ihan totta ettei teinit enää kukkoile. Teinien juttuja kuunnellessa huomaan usein, että kyllä sitä itselle on ehkä vähän tullut järkeä päähän sitten teinivuosien. Välillä taas haluaisin olla yhtä tyhmä ja huoleton kuin hekin ovat :)

      Poista
  7. Anonyymi5/13/2013

    Onnea 25 ja blogi 1v. Näin nelikymppisen nkövonkkelistä olet juuri sopivan nuori kummiksi ja mik ihana kalakakku onkaan tulossa 8)

    VastaaPoista