3/05/2013

Voimaeläin

Pyöräilin kauniilla metsätiellä hurjaa vauhtia ja mietin, mitäköhän eläimiä kohtaisin matkallani. Tie oli jo lähes lopussa, edessä häämötti isompi maantie. "Huh, en törmännyt eläimiin" huokaisin ja juuri silloin pienemmältä metsätieltä viereeni juoksi pörröinen karhunpentu. Pelästyin, "kohta emo tulee etsimään pentuaan" samassa karhunpentu katsoi minua syvälle silmiin, ikäänkuin sanoakseen ei hätää. Rauhoituin,jatkoin pyöräilyä ja suloinen karhunpentu juoksi yhä rinnallani.

Äskeinen oli siis unta kuten kaikki varmasti tajusivat. 
Olen noin vuosi sitten lakannut etsimästä unilleni merkitystä, vuosi on myös siitä kun viimeksi näin karhun unessani. 
Jokin unessani kuitenkin jäi vaivaamaan minua ja sitten keksin sen, karhu on selkeästi minun voimaeläimeni.
Voimaeläimiin tutustuin noin 7 vuotta sitten ja olin varmasti jollain tavalla hukassa, kun kirjastossa tartuin voimaeläin kirjaan. En löytänyt silloin voimaeläintäni. Eihän voimaeläintä vaan voi pakottaa näyttäytymään, se tulee kun on sen aika. En pahemmin ole miettinyt voimaeläintäni, tosin olen muutaman kerran pohtinut, että se voisi olla kettu. Mutta jollain tavalla olen aistinut sen olevan joku muu eläin ja karhu se olikin. 
Toki ihmisellä voi olla monia voimaeläimiä, mutta minulle mikään ei ole tuntunut niin omalta kuin nyt tuo karhu.


Voimaeläin: Fyysinen tai mielikuvin visualisoitu eläin, taikka eläimen henki, joka on pysyvä auttaja/kumppani/neuvoja jokapäiväisessä elämässä, tai/ja mielikuva- tai transsimatkoilla. Voimaeläin voi olla myös yleisemmin jonkun lajityypin ”henki” – jonka mieltää itselle läheiseksi tai/ja osaksi omaa persoonaa - ”eläin minussa”.

Taidanpa suunnata kirjastoon lainaamaan taas tuon kirjan, niin saan lisää tietoa voimaeläimestäni. Niinkuin olen jo sanonut en tunnusta mitään uskontoa, mutta jostain syystä voimaeläimiin uskon. 
Nyt siellä ruudun takana varmasti jokunen pyörittelee päätään, että huhhuh mitä hihhulointia. Voi olla, mutta minulle oman eläimen löytäminen tuntui mullistavalta. Varmasti yhtä mullistavalta kuin jollekkin ihmiselle uskoontulo tuntuu.

3 kommenttia:

  1. Mun voimaeläin on mantukimalainen. <3

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa mielenkiintoiselta. Yrittäisinköhän mäkin etsiä sen kirjan käsiini. Olis mahtavaa tietää oma voimaeläin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä mielenkiintoista, pitäisi vaan opiskella aihetta lisää. Luin muuten netistä, että joidenkin uskomusten mukaan ihmisellä voi olla elämänsä aikana jopa 9 voimaeläintä, joista 1 tai 2 on läpi elämän pysyvää.
      Meillä Hämeenlinnassa näyttää ainakin olevan minun kaltaisia hörhöjä, koska kaikki voimaeläin kirjat on lainassa :D
      Mun mies ei tosin lukeudu näihin hihhuleihin, se pyörittelee taas päätään mun touhuille :)

      Poista