3/12/2013

Uusi työpöytä

















Kaiken pohdinnan, riitojen ja tuskailujen jälkeen se on vihdoin paikallaan.  
Pöytälevyn mies löysi pitkän etsinnän jälkeen Helsingin Puupalvelusta. Onneksi ei tyydytty niihin liian lyhyisiin Ikean pöytälevyihin, työpöydällämme on pituutta 190cm.
Pöytälevy on filmivaneria ja samasta vanerista mies teki myös kaapin pöydän alle. Filmivanerilevy maksoi sahauksineen päivineen 117 euroa ja sahauksiin sisältyi myös kaapin osien sahaus. Ei minusta yhtään paha hinta.
Pukkijalat maksoivat yhteensä 16 euroa. Jalat on Ikean mukaan tarkoitettu käytettäväksi niin, että jalkoja ei porata pöytälevyyn kiinni. Me kuitenkin porasimme, sillä meidän levy painaa "hieman" ja sen takia hankimme myös keskelle jalan, ettei pöytälevy vaan pääse taipumaan. Keskellä oleva jalka on myös Ikeasta ja maksoi 10 euroa.
Yhteensä projektille tuli siis hintaa 143 euroa plus tietysti bensat, pöperöt, suklaa ja kaljat, joita on projektin takia tarvittu rentoutumiseen.

Mies sai pitkään haluamansa DLM pöydän työhuoneeseen ja siinähän se on viskilasiaan pitänyt jo useampaan otteeseen. Ja nyt hän haaveilee Egg tuolista! Mulla on niin outo mies, moni muu mies haaveilee uusista autoista, mutta mun mies tahtoo design kalusteista.
Mutta jotta hommat ja rahan kulutus ei loppuisi mä rupesin sitten jo haaveilemaan uudesta dvd-hyllystä ja mun piti lätkästä tähän kuva työhuoneen dvd-hyllyistä, mutta mun ottamat kuvat oli tosi epätarkkoja.
Mä tunnun muutenkin nykyään ottavan ihan sumeita ja vinoja kuvia, vois varmaan käyttää sitä jalustaa kun sellanen kerran on.
No kuitenkin tahtoisin sellaisen dvd-hyllyn, joka näyttää vähemmän dvd-hyllyltä. Mies ei kauheasti innostunut, sillä rakentamiseen liittyisi hänen työllistäminen sekä Ikea, jossa hän menettää järkensä joka kerta. Mutta ehkä keväämmällä tai sitten suosiolla syksymällä.

2 kommenttia:

  1. Tulipa toimivan näköinen työpiste! :) Mä taas haaveilen Eamesin DSW-tuolista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Toimiva se kyllä onkin, mahtuu hyvin ompelemaan ja tekemään askartelujuttuja.
      Mäkin tykkään kovasti DWS tuolista, se on niin hyvä istua.

      Poista