3/14/2013

Merkkiuskollinen

Minulle ei ole minkäänlaista väliä, minkä merkkisiä vaatteeni tai laukkuni ovat. Mutta sitten kun puhutaan tennareista merkillä todellakkin on väliä. Ei voi olla kuin yksi oikea: Converse.
Vuosia sitten en ymmärtänyt hössötystä koko Converseista, nehän on vaan tennarit ja niinpä minä kävelin merkittömissä. Kaikki muuttui kun näin serkkuni punaiset Converset, niissä oli sitä jotain.
Ensimmäiset Converseni olivat ruskeat ja ne tuntuivat niin mukavalta jalassa, täysin erilaisilta kuin Citymarketista ostetut halpistennarit. Ruskeiden jälkeen tuli hiekanväriset, sitten nahkaiset joissa oli värikkäitä kuvioita. Niitä nahkaisia en oppinut koskaan käyttämään ja ne lojuvat vieläkin kaapissa hyvin vähän käytettyinä. Viimeisimmät olivat harmaat ja kyllä niillä vielä tänäkin kesänä voi tallustella.
Minun käytössä Conveset kestävät noin kaksi kesää, mutta viimeistään kahden kesän jälkeen ilmestyy reikä ja aina siihen samaan paikkaan.




Löysin Zalandosta 50 eurolla viime vuoden Marimekko Converset, enkä voinut jättää näitä ostamatta. Kerrankin oli jäljellä minun pikkujalkoihini sopiva koko.
Minun on todella vaikea löytää kenkiä kokoni takia. Lähestulkoon kaikki 36 kokoiset kengät ovat liian isoja. Voi sitä onnenpäivää jos sandaaleista tai vastaavista sattuu löytymään koko 35 tai 36, joka on tarpeeksi pieni, sitten ne ostetaan näytti hintalappu mitä tahansa.
Talvikenkiä on helpompi ostaa, sillä aina voi laittaa sata sukkaa tai pohjallista päällekkäin. Korkokenkiä en voisi ikinä ostaa, koska kokoja ei vaan löydy ikinä niistä mieluisista ja enkä osaa juuri sen takia kävellä sellaisilla kengillä. Pelkkä ajatuskin korkeista koroista hirvittää.
Olenkin siis päättänyt kävellä joskus tulevaisuudessa alttarille valkoisissa Converseissa.

9 kommenttia:

  1. Olen kateellinen sun pikkujaloista! :D Itsellä 39 molot ja kenkien ostamisessa myös ongelma. En mielelläni osta normaalihintaisia kenkiä, vaan mieluiten alesta, niin usein niitä 39 kokoisia ei ole enää jäljellä, ainoastaan niitä 36 kokoisia! :D Ihanat muuten nuo Converset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja mä olen kateellinen sun jaloista :) mutta ymmärrän,että myös 39:n kenkiä on vaikea löytää, se on niin yleinen koko. Sä taidat sitten asua jossain paikassa, missä on vaan pitkiä ja isojalkasia ihmisiä :) meillä päin kenkäkaupoissa on 36 kokoset melkein aina loppu.

      Poista
    2. Siltä tuntuu. :D Tosin tänään löysin Tokmannilta ihanat keltaiset tennarit kahdeksalla eurolla! Jäljellä oli niiden lisäksi enää toiset, koko 38. Eli kävi hyvä tuuri! ;)

      Poista
  2. Ompahan hauskan näköiset :D Minulla on keltaiset lyhytvartiset mariconverset muijakuosilla. :) Itse tykkäisin kyllä converseista kanssa, mutta niitten koot menee juuri silleen että edellinen koko on nippanappa ehkä pitkässä käytössä vähän pieni ja seuraava taas liian iso. Todella hölmöä vaikka kokoja kyllä piisaa... siksi ei ole tullut mitään suurta raukkautta ko. popoja kohtaan, paitsi niitä marejani jotka passaavat jalkaan... liekö joku mittavirhe vai onko lyhytvartinen malli sitten sen verran eri mallia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä aika veikeät, ei sovi ihan kaikkien vaatteiden kanssa siksi pitää olla toisetkin Converset :) Ne muijakuosiset on niin söpöt! Mä voisin ottaa kaikki Marimekko Converset, paitsi en niitä unikoita. Mulla on niin unikko-kiintiö täynnä.

      On kyllä totta, että kaikille Conssit ei sovi, ne on kuitenkin aika kapeat verrattuina muihin tennareihin. Olen yrittänyt tuputtaa miehelleni monta vuotta Converseja, mut ei ne vaan istu sen jalkaan.
      En ole muuten ikinä edes koittanut lyhytvartisia malleja, niissä voi tietysti olla jotain eroa tai sit sulla on vaan spesiaalit Converset :)
      Mulla Converset hiertää yhdestä paikkaa muutaman viikon ajan ja sen jälkeen ne on muotoutunu jalkaan hyvin. Ne jotenkin venähtää leveyssuunnassa.

      Poista
  3. Hienot kengät! Minulle kenkien osto on vaikeaa, koska koon pitää olla 40-41.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Ei ole siis helppo sinullakaan. Mitenköhän mä olen aina ajatellut, että sä olisit melko lyhyt ja sulla olisi sitä myöten myös pieni jalka..
      Hassua millaisen kuvan sitä saa ihmisistä täällä netissä :)

      Poista
    2. :D Kyllä sitä pituutta on yli 170cm. Mutta oikeasti olis tosi kiva, jos tuo jalka olis vähän pienempi. Näistä on sirous kaukana...

      Poista
  4. Ihanan pirteät Converset! Mullakin on vaaleat conssit kesäksi metsästyksessä! En haluaisi kuitenkaan ostaa mistään kenkäkaupasta Suomesta, kun täällä ovat niin kalliita :/ Täytyy yrittää kahlata läpi kaikki verkkokaupat mistä löytyis semmoist kun haluan ja vähän edullisemmin :)

    VastaaPoista