3/21/2013

Mehupäivä



Aamu alkoi mehulla ja hyi kun se maistukin oudolta. En pystynyt juomaan sitä kuin vähän ja sitten söinkin tai siis join aamupalaksi vain vettä.
Olen tällä viikolla ruvennut juomaan vettä oikein urakalla, sillä huomasin, että viimeaikoina olen lipittänyt kauheasti mehuja. Minä pidän huoneenlämpöisestä vedestä, joten laitan aina ennen nukkumaan menoa veden kannuun aamua varten. Olen huomannut myös, että huoneenlämpöinen vesi sopii paremmin vatsalleni ja sitä on helpompi juoda kuin suoraan hanasta otettua kylmää vettä.
Lounaalla kasvismehu maistui jo vähän paremmalta ja päivällinenkin on jo nautittu. Enää olisi iltapalaksi pienen pieni tilkka mehua jäljellä. Mä en tiedä miten mä selviän, kaikki pöydällä ja jääkaapissa oleva ruoka houkuttaa ihan hirveästi.
Innostuin muuten tästä mehu-/paastopäivästä lueskeltuani aiheesta viikonloppuna netistä ja sopivasti tänä maanantaina tuli vielä Yleltä ohjelma Syö, paastoa ja elä pitempään, se on vielä neljä päivää katseltavissa Yle areenasta. Tästä lähtien aionkin pitää yhden tai kaksi paastopäivää viikossa.


Olo on ollut ihmeenkin pirteä koko päivän, odotin jotain kamalaa päänsärkyä ja kauheaa ärtyneisyyttä.
No mutta tulihan se ärtyneisyys sieltä, meidän digiboxi ei toimi. Mies on juuri sopivasti työreissussa ja minä en todellakaan ole mikään tekniikan ihmelapsi. Eikä yhtään huvittaisi soitella mihinkään Soneran asiakaspalveluihin, ne kysyy aina ihmeellisiä kysymyksiä johdoista ja muista, en mä sellasia ymmärrä. Taidan vielä itse tarkistaa kaikki johdot perusteellisesti ja jos ei toimi niin sit ei toimi. Saa mies selvitellä sitä sitten kun tulee kotiin huomenna. Kai mä pärjään, vaikka en saakkaan ohjelmia tallennettua. Taitaa tehdä minulle vaan hyvää.

6 kommenttia:

  1. Minäkin olen samoilla linjoilla ja kolmatta päivä vesipaastolla. En ole muutamaan vuoteen paastonnut kunnolla, ennen se oli jokakeväinen ja -syksyinen tapa. Ajattelin tällä kertaa viikkoa, saa nähdä olenko pidempään vesipaastolla, jos pidempään niin sitten otan mehut mukaan. Teen niitä itse mehulingolla. Minusta nuo biotta-mehut ovat sietämättömän pahoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot kyllä aika sissi :) itse en pystyisi vesipaastoon.
      Joo ei todellakaan ole mitään herkkua tuo mehu, kyllä mä sitä juomaan pystyn.
      Multakin löytyisi kaapista mehulinko, mutta mua jostain ihmeen syystä inhottaa se mehu, kai sen pinnalle tulevan vaahdon takia. Pitäisi varmaan satsata kunnon linkoon, tulisi halvemmaksi nuo mehut kun itse tekisi.
      Ajattelin myös ostaa kunnon vesikannun, jossa on suodatin.

      Poista
  2. Ylen ohjelma oli kyllä ihan mahtava. :) Hienoa, että olet innostunut myös tuosta paastojutusta! Ajattelin itsekin yrittää taas ensi kuussa kahden viikon detoxia/paastoa ja muutenkin puhuttiin eilen avopuolison kanssa, että voitaisiin ryhtyä sellaisiin viikottaisiin puhdistuspäiviin! Ei ihan joka toinen päivä, mutta sillä tavalla, että esim. pari päivää syödään keittolounasta ja muutenkin kevyemmin, sitten taas jotain proteiinipitoista tms. välissä ja taas kevyesti. :)

    Huomasin tuossa ylemmässä kommentissasi, että olet harkinnut suodatinvesikannun hankintaa! Sama meillä mielessä nyt ja jossain vaiheessa, kun on varaa, sitten sellainen kunnon käänteisosmoosilaite on pakko hommata!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja samainen Voi hyvin -lehti löytyy myös meiltä ;)

      Poista
    2. Siis aivan mahtavaa, että miehes on mukana noin innolla :) Meillä tuo mies vaan pyörittelee päätään mun puuhille, vaikka olen mä saanut sen hieman käännytettyä mun ruokapuuhiin mukaan. Nykyään se syö töissä lounaallakin vaan salaattia :) Olen niin ylpeä hänestä :)

      Oli pakko googlata mikä ihme tuo käänteisosmoosilaite on ja kuulostaa kyllä hyvältä, kunnon hifistelyä :) Paljonkohan tommonen laite oikein maksaa?
      Kelpais mullekkin, mut ehkä alotan siitä kannusta.

      Voi-hyvin on kyllä ainoa naistenlehti jota luen ja tilaan. Tykkään siitä tosi paljon, siinä ei keskitytä niin paljon ulkonäköön vaan enemmän sisäsiin juttuihin ja hyvinvointiin. Muhun ei oikein iske noi perus naistenlehtien meikkausjutut, kun en juuri meikkaa.

      Poista
    3. Avokkini ansiota on myös se, että olemme nykyään kasvissyöjiä. :) Vaikka hän on välillä vähän liiankin innokas kaikissa "maailman epäkohtiin" liittyvissä asioissa, niin on se kyllä ihanaa, että hän on kaikissa näissä terveysjutuissa mukana!

      Sellainen tiskialtaan alle kaappiin asetettava käänteisosmoosilaite maksaa noin 600-1000euroa eli on pirun kallis, eikä mekään sellaista pystytä juuri nyt ostamaan, mutta jokin ratkaisu on pakko keksiä, koska täällä meidän paikkakunnalla on niin kova vesi, että jo sen pehmentämiseen käytetään kemikaaleja (paikkakuntamme kuuluu kova vesisimpiin kaupunkeihin Suomessa). Käänteisosmoosilaitteessa on se huono puoli, että se poistaa vedestä kaikki mineraliit ja suolat, jolloin vesi pitää uudelleen mineraalisoida, koska sellaisenaan juotuna se on vaarallista!

      Sitten taas sellaiset kannut eivät poista niitä "pahimpia" aineita, mutta on niistäkin totta kai hyötyä! Onneksi on olemassa myös sellaisia muutaman litran pöytämalleja, mitkä poistavat hieman niitä suodatinkannuja enemmän. Ne maksavat jotain 200-400euroa.

      Tuntuu, että välillä eläminen on todella hankalaa! Katsottiin tänään juuri vähän aikaa sitten tallentamamme Prisma dokumentti "Kemikaalitko meitä lihottavat?". Aika moni siinä mainituista haitallisista kemikaaleista olikin jo tiedossani, mutta en kyllä ollut kuullutkaan aiemmin, että ne voisivat aiheuttaa lihomista! Todella ärsyttävää, että nykyään oikein mikään ei tunnu olevan enää täysin puhdasta ja terveellistä!!!

      Poista