2/18/2013

Oli ja meni


Viikonloppu, se meni ihan liian nopeasti ja suunnitelmat muuttui. Odotin, että olisin päässyt lentokentälle vastaan ruskettuneita vanhempiani ja moikkaamaan mieheni siskon perhettä, ei päästy, koska miehellä oli lukkopainitreenit.
Perjantaina haettiin  kirpputorilta tavarat pois ja rahaa jäi käteen pöytävuokran jälkeen 205 euroa. Ihan kivasti meni viikossa tavaraa.
Lauantaina katselin myytyjen tavaroiden laput läpi ja huomasin sieltä puuttuvan muutaman. Lähdettiin siis kirppikselle selvittelemään asiaa. Nyrkkeilykypärä löytyi onneksi meidän pöydästä, mutta mp3 soitin ei. Mä niin arvasin, että joku vaan laittaa sen taskuunsa ja kävelee pois. Soitin oli vielä ihan naurettavan halpa, 8euroa! Miten joku ei voi maksaa sellasta summaa, ärsyttävää.


Mutta päivää piristi löytö, 8 kappaletta lautasia vain 2 euroa. Ne on ihanat! Mä en vaan tiedä onko ne syvät lautaset vai leipä/pullalautaset. Mä olen niin rakastunut noihin Englantilaisiin Biltons lautasiin ja erityisesti 70-luvulla tehtyihin. Mun lemppari ruokalautaset on nimenomaan Biltonsit, ruskeat kuviolliset ja mummin vanhat.


Kylläpä muuten nauratti tuo Hämeenlinnan suurkirpputorin parkissa ollut linja-auto; kirppismatka siis mitä?! Järjestetäänkö sellaisiakin, mä tahon kanssa. Ja tietysti asiasta innostuneena piti laittaa googlehaku ja kyllä, keväämmällä olisi kirppismatka Ruotsiin. Mä tahon sinne!
Musta tuntuu, että tää mun kirppishulluus karkaa taas käsistä. Mä ajattelen päivisin kirpputoreja ja löytöjä joita voisin niistä tehdä. Ja kaikista pahinta, mä näen kirppis ja roskalava unia, joissa teen huippulöytöjä. Herääminen on aina yhtä ärsyttävää; ei, mä en löytänyt sitä 50euron kattilaa ilmaiseksi. Pitäs vähän rajottaa taas kirpputoreilla käyntiä ja vaikka kuntoilla sen sijaan.


Sunnuntaina käytiin ostamassa työhuoneeseen matto Tampereelta. Se on kivan pehmonen ja Buffy rakastaa siinä löhöilyä. Mäkin alan jo lämmetä tolle "mummolamatolle", ei se näytä yhtään hullummalta. Ja mähän saan kutsua sitä mummolamatoksi, koska mies kutsuu mun lemppari kelim-matto joulumatoksi.


Poikettiin myös Ikeassa ja mun ostokset taisi maksaa hurjat 8euroa. Katseltiin siellä uutta työpöytää ja sänkyä. Lopulta ollaan ehkä päästy yhteisymmärrykseen kummastakin, vaikka mä en ole enää yhtään niin varma siitä sängystä, jonka halusin.
Kotona meitä odotti mukava yllätys, pissat sohvalla.



Oletteko jo huomanneet, että kauppoihin on saapuneet uudet ruoanlaittoa helpottavat jauheliha-tuotteet. Hohhoijaa sanon minä....Joo, en meinaa ikinä ostaa.

11 kommenttia:

  1. Minäkin näen löytöunia! Ja aamuisin harmittaa ihan sikana, kun löydöt ei kotiutuneetkaan unikirpparilta. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa :) onneksi en ole ainut joka näkee tuollaisia unia :)

      Poista
  2. Onneksi en ole nähnyt, mutta tänään törmäsin uutiseen, että Wurstilla on ollut omansa, paistettu ja maustettu jauheliha, myynnissä kuukauden verran. En pysty ymmärtämään sitä, että joku ostaisi valmiiksi paistetun jauhelihan säästääkseen aikaan. Tosiasiahan taitaa olla se, että ei sitä jauhelihaa kuitenkaan kukaan pelkästään syö ja samalla, kun valmistaa pastan, perunat, salaatin tai riisin niin miksei joku siinä samassa paistaisi jauhelihaansa mikäli sitä on saatava. Miksi laiskat ihmiset tehdään vieläkin laiskemmiksi tekemällä tällaisia tuotteita?! No joka tapauksessa, naurettava idea mielestäni!

    Kirppikset on ihania paikkoja, mutta onneksi en niissä käy kovin usein. Osaan vaan kuvitella kuinka täynnä jo nyt täynnä oleva asuntoni olisi, jos pääsisin kiertelemään noita "aarreaittoja" useammin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen aivan samaa mieleltä kanssasi tuossa jauheliha-jutussa, ihan älytöntä touhua.

      Tuo kirppiksillä kiertely pitäisi minunkin lopettaa juuri tuon tilan puutteen vuoksi. Ja myöskin mieheni takia, hän olisi varmasti onnellinen, jos en raahaisi kotiin kaikkea romua tai siis aarteita ne mulle on.

      Poista
  3. Oijoi, voisin lähteä seuraksesi ruotsin kirppareille :D Pitääpä itsekin katsella joskos täältä päin lähtisi joskus bussi jonnekkin, kivempihan se porukalla olisi koluta pikkukintien kirppareita kuin yksikseen ajella ympäri Etelä-Suomea. Mietin kyllä joskos tällä viikolla Salossa asti kävisi, nyt kun on putki päällä :D

    Siis mitä mitä mitä nuo ruokajutut on... voi taivas. Mikä ihmisiä vaivaa, siis niitä jotka ostavat niitä. Daah.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei muuten edes ollut pahan hintanen se matka; 125euroa, siihen sisältyy hotellimajotus ja kuljetukset, tosin se oli Vaasasta. Joo olisihan toi kirpputoreilla kiertyly paljon kivempaa sellaisten ihmisten kanssa, jotka oikeasti tykkää myös siitä, eikä miehen kanssa joka hoputtaa koko ajan ja kauhistelee mun löytöjä :)

      Niinkuin kuvasta näkyy on valmisjauhelihalla myös hieman hintaa, 5euroa! Toivottavasti noi menestyis huonosti ja niiden valmistus lopetettaisiin.

      Poista
  4. Nuo lautaset on kyllä niin somat! Ja tuo kirppismatkailu saattaisi innostaa minutkin jopa ulkomaille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä kivat lautaset, mutta edelleen mietin mitä niistä kuuluu syödä :) No on niistä jo kakkua syötyä ja hyvin toimi, mutta keittoa pitää vielä koittaa niistä syödä.

      Poista
  5. Ooo, kirppismatka, mäkin haluun! :D Loistava löytö myös taas kerran nuo lautaset. Mummolamattokin on oikein kiva. :) Ja täh, kypsä jauheliha!? No huh huh, en mäkään todellakaan osta. Totaallinen uusavuttomuuden multihuipennus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kans ihan intona noista kirppismatkoista, aivan loistava idea :) Jos en tuolle matkalle pääse, niin menen kyllä kesällä ainakin kiertämään Tukholman kirpputoreja.

      Poista
  6. Minäkin tahdon kirppismatkalle! Katselin niitä ihan innoissani :D

    VastaaPoista