11/25/2012

Paras lahja

Minä sain mieheltäni tänään parhaimman joululahjan etukäteen.
Mieheni ehdotti, että olisimme jouluun asti syömättä lihaa ja maitotuotteita, lukuunottamatta kalaa.
Joulukinkku maistuu sitten varmasti tosi hyvälle, totesi mieheni.
Aivan mahtava ehdotus, suostuin tietysti ja olin kummissani sekä innoissani mieheni ehdotuksesta.
Lisäksi mieheni suostui katsomaan minun hehkuttamani Forks over knives dokumentin, joka kertoo kasvisruoan hyödyistä. Suosittelen kyseistä dokumenttia kaikille. Lisätietoa dokumentista löytyy täältä 




Tein tänään tofu-kasvislasagnea, joka olikin muuttunut uunissa tofu-kasvispadaksi. Lasagnelevyinä käytin munakoisoa sekä kesäkurpitsaa ja juustokastikkeen tein kaurakermasta, kaurajuomasta ja soijajuustosta.
Mieheni mukaan kastike yksinään maistui mannapuurolle.
Ruoka haisi uunissa ihan hirveältä ja näytti lähinnä keitolta ja mä aloin jo epäilemään, että se olisi syömäkelvotonta.
Mä ihmettelin miksi ruoka on niin vetistä ja mieheni tokaisee: "Kulta ei ne vihanneksista pilkotut lasagnelevyt ime samanlailla nesteitä kuin oikeat"
No sehän se juttu oli, mutta ruoka oli kuitenki herkkua.

2 kommenttia:

  1. Pitääkin kattoa toi dokumentti! Suosittelen myös sulle/teille Säilöttyjä unelmia-dokumenttia :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos kun muistutit tosta dokumentista :) mä olin jo täysin unohtanut katsoa sen. Pitää pyytää se joululahjaksi tai vuokrata se.

      Poista