11/28/2012

Nolona

Apua! Mä oon varmaan vieläkin ihan punanen.
No sattupas vähän aikaa sitten sellasta, että ovikello soi. Ajattelin, että siellä on isäni ja serkkuni, jotka
ovat tulossa. Hyppelin innoissani ovea avaamaan ja mietin samalla, että pitäis ehkä laittaa se tunika näitten topin ja leggareiden päälle, no en jaksanut.
Kurkkasin ovisilmästä, ettei siellä ole vaan se pelätty tv-lupatarkastaja ja eihän sieltä näkynyt mitään, kun on niin pimeetä.
Avasin siis oven.
Ei se ei ollu lupatarkastaja vaan tajuttoman komea mies.
Koirat ryntää heti hyppimään tätä miestä vasten. Minä huutelen koiria sisälle ja tunnen kuinka kylmä ulkona on ja minulla on valkoinen läpinäkyvä toppi päällä, jokainen voi sitten arvata miten siinä käy. Ei kiva.
Saan vihdoin koirat sisälle ja mies esittäytyy joksikin kodin turva tyypiksi, kauppaavat jotain turvajärjestelmiä.
Mies puhuu ja minä yritän vaivihkaa peitellä rintojani. Huomaan kuinka miehen katse hakeutuu koko ajan pois silmistäni vilkaisemaan jotain muuta. Tunnelma on todella kiusaantunut ja mies ei tiedä mitä puhuisi.
Mies yrittää saada aikaa sovituksi, että hän voisi tulla tekemään meille jonkun turvakartoituksen, ei löydy sopivaa aikaa, mies jättää käyntikorttinsa.
Vedän oven kiinni ja lehahdan punaiseksi ja kikattelen itsekseni. Tunnen itseni taas teinitytöksi. Nolottaa.
En muista milloin minua olisi viimeksi nolottanut näin paljon.

6 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Lohdutuksena sanottakoon, ettei se kauhean noloa ollut, mutta kauhean hihityttävää kylläkin! Tällaisen tylsästä illasta kärsineen henkilön mielestä. :)

      Poista
    2. Kiva, että mun noloiluista on ollut iloa jollekkin :)

      Poista
  2. Mitäs änkevät toisten koteihin varottamatta. ;) Siitäs sai poika. Mun täytyy myöntää että tässä meidän lähellä on yksi tuollaisen firman konttuuri ja aina katselen kun poijjat lähtee töihin. Ei voi olla kivaa hommaa sekään, tai siis voi, mutta itse en välttämättä tykkäisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei olisi kyllä minusta tommoseen ovelta ovelta hommaan.
      Meinasin muuten pyytää, että tuo komistus tulisi sisälle eteiseen keskustelemaan kanssani, etten jäätyisi. Mutta en onneksi pyytänyt, olisi voinut antaa hieman väärän viestin.

      Poista