11/10/2012

Huono aamu. Hyvä päivä.

Heräsin "aamulla" eli yhdentoista aikaan musiikin jumputukseen. Mies kuunteli aivan liian lujalla LMFAO:n kappaletta Sexy and i know it. Lisäksi makuuhuoneeseen kantautui joku tunnistamaton ääni, luulin sen olevan kiehuva vesi, sitten ikkunaan hakkaava räntäsade. Ei se ollut, vaan mieheni polki kuntopyörää ja kuunteli samalla tuota ihanaa kappaletta. Kamala herätys, olin tosi kärttyinen. Eikä asiaa auttanut yhtään kauhea tupakanhimo. Kyllä lopetimme (taas) tupakanpolton. Tänään oli jo kuudes päivä. Hyvä me!

Olen itkenyt tänään oudoille asiolle. Kuten tarinalle, jonka mieheni kertoi. Mieheni vanhemmille tuotiin aikoinaan häälahjaksi mäntysuopaa, kun eräällä miehellä ei ollut varaa muuhun ja mies oli hyvin nolona lahjastaan. Tämä kosketti minua paljon ja taas kyyneleet nousevat silmiini, kun kirjoitan tätä. Taitaa olla jotain hormooneista johtuvaa tämä herkkyys.









Mieheni teki karjalanpiirakoita, minä autoin taikinan kaulitsemisessa, kun osaan sen ihan hyvin ja mieheni taas taitaa tuon rypytyksen. Rypytin yhden piirakan ja se oli taas aika koominen. Piirakat olivat jälleen hyvin onnistuneita ja tarjosimme niitä mieheni siskolle ja hänen miehelleen, jotka tulivat kylään.


Saimme vierailtamme kaksi Iittalan hotcool lasia sekä pullon glögiä. Olin juuri tänä aamuna miettinyt, että pitäisi varmaan pyytää niitä laseja lahjaksi, mieheni sisko oli siis selvästi lukenut ajatukseni.
Glögiä maisteltiin heti uusista laseista ja se oli hyvää ja vieläpä luomua. Minä en nykyään hirveästi välitä glögeistä, joissa on alkoholia, mutta tämä oli oikeasti hyvää, maku ei ollut liian voimakas.

Illalla ajelimme vielä tänne Riihimäelle vanhempieni luo. Eipä täällä ole paljon seuraa ollut, kun mieheni ja äitini painuivat pehkuihin jo ennen kymmentä. Onneksi isäni tuli juuri kotiin pikkujouluristeilyltä ostoskasseja kilistellen, jospa hänestä olisi hieman seuraa. Huomenna tehdään herkkuruokaa isälle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti