6/13/2012

ELOSSA



Kaksi päivää meni sängyssä makoillen. Kesäflunssa iski, nyt jo onneksi helpottaa. Joka kerta kun olen flunssainen, etsin netistä tietoa, miten flunssa paranisi nopeammin. No eihän sitä kyllä voi kauheasti nopeuttaa, mutta ainakin oloaan voi helpottaa.

Näillä minä selätän flunssan:
-Pakuritee, sitä juon pitkin päivää noin 2 litraa.
-Runsas juominen, juon pakuriteen lisäksi n. litran tai kaksi mustaherukkamehua päivässä.
-Sarvikuono nenähuuhtelukannu, ihan paras. Huuhtelen flunssaisena nenääni 3-4 kertaa päivässä.
-Valkosipuli ja chili. Tämän flunssan aikana olen syönyt Lämmin kuppi keittoja ja lisännyt sekaan raakaa valkosipulia sekä tuoretta chiliä.
-Greippi. Ostin diettiäni varten kasan greippejä, mutta dietti jäi flunssan takia kesken. Mutta greippejä olen popsinut, sillä ne sisältävät runsaasti C-vitamiinia ja flavonoideja.
-Hunaja.
-C-vitamiini tabletit. Luin juuri jostain tutkimuksesta, että heti flunssan ensioireiden alettua aloitettu C-vitamiinikuuri lyhentää flunssan kestoa.
-Märkä kylmä pyyhe otsalle, minua ainakin helpottaa. Ei tarvitse popsia niin paljon särkylääkkeitä.
-Olen myös joutunut turvautumaan muutaman kerran särky- ja yskänlääkkeeseen. Lisäksi olen illalla ja aamulla ottanut Duact lääkkeen, jota sain viimeksi lääkäriltä poskiontelontulehduksen hoitoon. Lääkkeestä on kyllä ollut paljon apua, sillä se vähentää limakalvojen turvotusta.
-Tupakoinnin lopettaminen, ainakin flunssan ajaksi.
-Ja tietysti tärkein LEPO.


Tänään jaksoin jo käydä katsomassa sairaalassa kultaani,jolle tehtiin maanantaina ihonsiirto jalkaan. Voi sitä raukkaa, voikun hän pääsi jo perjantaina kotiin ja jalka paranisi hyvin. Ikävä on.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti